Săptămâna trecută am avut ocazia să cunosc un grup de oameni minunați și creativi, dintre care își doresc să fie copywriteri (sau copywriteri mai buni).

Este vorba de întâlnirea cu studenții Școlii ADC, care a avut loc în Cafeneaua The Institute. Am participat la eveniment împreună cu Ovidiu, colegul meu de la The Pharmacy, și am susținut împreună prezentarea „Cum să scrii texte de impact în social media”.

Pentru a avea parte de o discuție cât mai interactivă, prezentarea noastră a fost compusă dintr-o serie de simulări:

  • Pasul 1: întâlnirea client-agenție;
  • Pasul 2: analiza în departamentul de social media;
  • Pasul 3: realizarea unui brief de campanie;
  • Pasul 4: realizarea planului editorial pentru Facebook;
  • Pasul 5: exercițiu de branding personal cu aplicabilitate în social media.

La pasul 5, am rugat fiecare participant să se gândească la trei categorii de postări, cu exemple pentru fiecare, pentru profilul său de Facebook, având în vedere modul cum își dorește să fie perceput de prietenii lui din listă.

Pentru a ajunge la categoriile stabilite și la exemple de conținut, a fost necesar ca fiecare student să analizeze publicul țintă (prietenii din lista de Facebook) și să se gândească la imaginea pe care dorește să o aibă față de aceștia.

Am fost plăcut surprins de exemplele oferite de fiecare persoană în parte. Printre exemple, menționez:

Postări pentru asocierea personală cu domeniul comunicării:

  • reclame amuzante,
  • știri / articole educative,
  • sesizări asupra anumitor greșeli gramaticale,
  • interpretări personale asupra anumitor evenimente de marketing,
  • distribuirea postărilor de pe blogul personal.

Postări de relaxare:

  • poze cu lucruri / activități / momente din viața participanților,
  • multă muzică.

Concluziile prezentării

Profilul de Facebook nu este un loc de joacă, este un instrument care reflectă cel mai bine imaginea persoanei / companiei care îl folosește.

Facebook, deși este plin de conținut irelevant, trebuie să fie un loc al conținutului de calitate, spus la momentul potrivit, pentru persoanele potrivite.

Indiferent dacă vorbim de profilul de Facebook al unei persoane sau pagina unei companii, sau indiferent dacă vorbim de Facebook sau alt mijloc de comunicare, modalitatea de creare a conținutului trebuie să fie aceeași:

1. Brief (analiza publicului țintă, stabilirea scopului comunicării)

2. Planul de conținut

3. Crearea conținutului

Te invit să citești un articol mai detaliat despre prezentarea mea din cadrul Școlii ADC, pe Romanian Copywriter.