În dimineața răcoroasă din 24 septembrie, am pornit alături de bunul meu coleg și prieten Laurențiu la București, unde ne așteptau câteva zile pline de conferințe, workshop-uri și networking alături de cei mai buni specialiști în online din România (și nu numai).
Primul lucru pe care l-am făcut când am ajuns în București a fost să căutăm cea mai rapidă modalitate de a ajunge la Willbrook Platinum Business & Convention Center, unde se desfășura o nouă ediție SEM Days, cel mai important eveniment nișat pe Search Engine Marketing din Europa de Sud-Est.
La acest eveniment am fost prezenți în calitate de parteneri și ne bucurăm tare mult că ne-am numărat printre cei peste 400 de participanți care au asistat la o serie de prezentări, paneluri de discuții și workshop-uri alături de 23 de speakeri români și internaționali.
Cea de-a treia ediție SEM Days a adus anul acesta pe aceeași scenă nume mari din industria de Marketing Digital din Statele Unite, Marea Britanie și România: MOZ, Distilled, Anicca Digital, Hillcroft Digital, eMetrics Summit, Google România, SEO monitor, 2Parale, ThinkDigital și mulți alții.
În prima zi au urcat pe scenă 16 specialiști care ne-au atras atenția asupra tendințelor din online din ultimul an, dar și schimbările pe care mediul digital le produce la nivelul comportamentului de consum.
În a doua zi, am avut plăcerea să aprofundăm noțiuni precum SEO, PPC, Big Data, Managementul Reputației în online sau Video Marketing la workshop-urile desfășurate în paralel de către o parte din speakerii din prima zi, precum și specialiști precum Cristian Ignat, Cosmin Negrescu, Andreea Moisa, Ana Sipciu, Sergiu Drăgănuș și Ciprian și Andreea Șoleriu.
În urma evenimentului, am plecat cu o mulțime de resurse noi pe care le pot folosi în cadrul activității mele zilnice, contacte noi dar și o serie de concluzii interesante asupra marketing-ului pentru motoarele de căutare, precum:
• Viitorul este mobile! O spune Google în mod special;
• 90% din datele disponibile la nivel mondial au fost generate în ultimii 2 ani, însă 80% din acestea nu sunt structurate;
• SEO s-a schimbat definitiv și dacă nu reușești să te adaptezi schimbărilor rapide nu vei reuși să performezi în online; anul 2013 a fost anul cu cele mai multe schimbări din istoria Google, iar agențiile de SEO și specialiștii trebuie să se adapteze pentru a performa;
• Poziția numărul 1 în căutările Google este dorința tuturor companiilor, însă testarea altor poziții în search poate aduce rezultate surprinzătoare, la costuri mult mai mici;
• Analizele și datele statistice din online nu au nicio valoare dacă nu ai un obiectiv clar;
• Interacționează cu cei care intră în contact cu tine online, întreabă-i ce-și doresc și folosește datele astfel obținute pentru a optimiza experiența pe care le-o oferi când vor reveni;
• Conținutul repetitiv și plictisitor fiind principalul motiv pentru care paginile de brand din Social Media primesc unfollow;
• Conținutul potrivit, pentru audiența potrivită, la momentul potrivit și în locul potrivit;
• YouTube este un canal potrivit pentru creșterea notorietății brand-ului și pentru a genera conversații în jurul brandului.
Aștept cu nerăbdare SEM Days 2015!
Leave a Reply