La București susțin ocazional un curs de inițiere în copywriting și content writing, organizat de Creative Business Management.

Mereu încerc să fac aceste cursuri cât se poate de practice. Fiecare participant va lucra pe propriul laptop (și pe hârtie) o bună parte din timpul cursului. Vreau să îți dezvălui aici o parte din exercițiile pe care le desfășurăm la acest curs.

#1 Profilul buyer persona

De fiecare dată când scrii, este important să știi pentru cine scrii. Recomand ca de fiecare dată să scrii ca și cum te-ai adresa unei singure persoane.

Acest lucru îl vom face în cadrul sesiunii de pregătire a unui material publicitar: vom răspunde la o serie de întrebări care ne vor ajuta să ne cunoaștem mai bine publicul țintă. Vom afla care sunt nevoile și preferințele acestora, astfel încât să scriem texte în interesul lor.

#2 Care text este mai persuasiv?

În cadrul sesiunii de scriere persuasivă, după ce vom afla care sunt principalele tehnici folosite de copywriteri pentru a-și convinge cititorii să facă o acțiune, vom analiza câteva texte și vom vedea cum se regăsesc în fiecare dintre ele aceste tehnici.

Ne vom face o idee și asupra felului cum putem să schimbăm propriile noastre texte de pe site, astfel încât să fie persuasive și să ne crească rata de conversie.

#3 Găsește titlul potrivit!

Acest exercițiu este unul distractiv dar care în același timp ne va pune pe gânduri. După sesiunea de blogging, unde am aflat cum să realizăm un plan editorial și să găsim subiectele despre care vrem să scriem, vom încerca să găsim cele mai persuasive titluri pentru articolele noastre de blog.

Fiecare participant va transmite mai departe celorlalți titlurile găsite pentru blogul său și va primi feedback de la ceilalți cursanți.

#4 Reclama fulger

Se dă o listă de produse. Fiecare participant trebuie să aleagă cel mult două dintre ele și să scrie pentru fiecare, câte o reclamă de cel mult 30 de cuvinte.

După ce se vor citi reclamele și se va discuta un feedback cu toți participanții, etapa a doua va fi scurtarea reclamei inițiale cu un anumit număr de cuvinte.

Astfel, vom merge prin eliminare, creând o reclamă bazată pe beneficiul principal și real al produsului respectiv.

#5 Conceptul creativ

Unul din exercițiile care provoacă cel mai mult participanții de la acest curs este găsirea conceptului creativ pentru o campanie, pe baza unui brief… făcut tot de participanți!

În ce constă exercițiul? Va trece fiecare cursant prin toate sesiunile celor două zile, unde a învățat, pas cu pas, etapele dintr-un brief de creație și cum se implementează acestea.

La final, va trebui să găsească un concept creativ pentru o campanie realizată tot pentru compania din care face parte, pe baza brief-ului pe care l-a obținut. Acest exercițiu va pune cap la cap toate informațiile obținute în cele două zile.

Acestea sunt doar o parte din exercițiile care vor avea loc la cursul de copywriting și content writing pentru începători. Dacă dorești să participi și să le punem în practică împreună, rezervă-ți un loc pe pagina evenimentului.

Un mic cadou…

Cititorilor Romanian Copywriter le ofer în dar un cod de 10% reducere pe care îl pot folosi la înscriere. Codul este: #CITESCRC010.

Locurile la curs sunt limitate așa că sper să ne vedem acolo!