Toamna a ajuns acea perioadă din an în care nu se mai numără bobocii, ci se numără evenimentele la care putem participa. Anul acesta, aproape în fiecare săptămână din lunile octombrie și noiembrie are loc un eveniment pentru mediul de afaceri.

Este un lucru minunat să vedem că au început să se facă atât de multe evenimente în România, în speranța că acestea pot educa piața, pot anunța cele mai noi tendințe din business sau pot fundamenta relații de bază dintre antreprenori. Trebuie să ne bucurăm că avem așa multe opțiuni de unde putem alege, însă, pe de altă parte, trebuie să fim selectivi în ceea ce privește evenimentele la care participăm.

De ce spun asta? Pentru că știu foarte multe cazuri de persoane care participă la atât de multe evenimente, încât își concentrează o mare parte a bugetului în ele și rămân cu foarte puțini bani (și foarte puțin timp) la dispoziție pentru a pune în practică noțiunile învățate (în cazul în care acestea există).

Sfatul meu pentru tine este următorul: de fiecare dată când te decizi să mergi la un eveniment să îți răspunzi la următoarea întrebare: cu ce scop merg la acest eveniment?

Posibilele răspunsuri sunt următoarele:

  • Merg în scop de networking, ca să obțin noi contacte sau parteneriate (caz în care, evident, nu ești direct interesat de prezentările speakerilor ci de participanții de la eveniment);
  • Merg în scop de informare, să aflu cât mai multe lucruri noi din prezentările speakerilor (cazul în care ești deja specialist în domeniu și dorești să afli doar ce mai e nou);
  • Merg în scop de învățare, ca să aflu idei și metode pe care le pot aplica (în acest caz, ești în etapa de specializare și ai nevoie de cât mai multe informații și idei noi).

Desigur, excludem posibilitățile în care ai fost trimis la eveniment ca reprezentant din partea companiei sau participi cu un stand al companiei, pentru că în aceste cazuri scopul este clar.

Acum, hai să vedem la ce tip de eveniment poți participa în funcție de răspunsurile de mai sus:

#1 Merg în scop de networking

Aceste evenimente presupun, în mod evident, un număr mare de participanți și sunt de tip conferință, desfășurată pe maximum o zi. De regulă, aceste evenimente au pauze de networking și este întotdeauna amenajat un spațiu unde participanții pot discuta, chiar și în timpul prezentărilor.

Poți participa la un eveniment în scop de networking în următoarele cazuri:

  • fie ești un specialist care dorește să întemeieze parteneriate cu alți specialiști din domeniul tău;
  • fie ești o companie în căutare de specialiști care pot fi prezenți la acest eveniment, pentru a lucra cu ei.

#2 Merg în scop de informare

Aceste evenimente sunt tot de tip conferință, cu un număr mediu spre mare de participanți și se desfășoară pe o durată de cel puțin o zi (poate chiar 2 sau 3 zile). Evenimentul are pauze în care participanții fac networking, însă nu ești direct interesat de a cunoaște alte persoane din domeniul tău sau a întemeia parteneriate, ci ești interesat de a fi prezent și atent la toate prezentările speakerilor.

Dacă participi la un eveniment în scop de informare, este posibil să:

  • lucrezi în domeniu (dar nu de mult timp) și să dorești să afli idei și noi metode care te pot ajuta;
  • fii un manager sau antreprenor care are de-a face cu specialiști din acel domeniu și să vrei să afli mai multe pentru ale putea înțelege și verifica munca.

#3 Merg în scop de învățare

De regulă, evenimentele la care mergi ca să înveți lucruri noi sunt cu un număr mic de participanți, de tip cursuri sau workshop-uri, precum este Laboratorul de Online. Mergi să asiști la o serie de sesiuni teoretice și practice, în urma cărora vei cunoaște mai multe despre un anumit domeniu. Aceste evenimente durează cel puțin două zile și se pot desfășura chiar și pe parcursul unui număr mai mare de zile, în funcție de curriculă.

Cazurile în care mergi la un eveniment în scop de învățare sunt:

  • vrei să lucrezi sau lucrezi deja în acel domeniu și vrei să înveți mai multe lucruri practice și idei noi;
  • coordonezi persoane care lucrează în domeniu și ai nevoie să le înțelegi mai bine munca.

Multe persoane nu respectă scopurile menționate mai sus și participă la conferințe în speranța că vor învăța lucruri practice pentru afacerile lor. De asemenea, multe persoane participă la conferințe din domeniul lor în speranța că vor putea întemeia parteneriate cu alte companii sau vor putea găsi potențiali clienți. Nu poți întemeia parteneriate cu firme concurente și nici nu îți poți găsi clienți la un eveniment unde toți participanții vin cu oferta, nu și cu cererea!

Sper că te-am ajutat să îți faci o idee mai clară asupra participării tale la viitoarele evenimente. Dacă ai întrebări, scrie-mi în secțiunea de comentarii de mai jos.