Page 2 of 7

De ce un nou curs? De ce creative writing?

În urmă cu puțin timp am lansat înscrierile pentru un nou curs, care va avea loc pe 20-21 februarie, la București. Tema centrală a cursului este cea mai mare pasiune a mea, anume scrisul, iar cuvântul cheie al cursului este, probabil, cuvântul meu preferat, și anume: creativitate.

Ai ghicit! Tema cursului este: creative writing.

Acum câțiva ani, am participat la o serie de cursuri de creative writing, susținute de profesori universitari și scriitori, pe durata mai multor luni de zile. Acum mulți ani, am participat la cercuri de literatură, dar am și organizat astfel de întâlniri și cenacluri literare împreună cu alți tineri pasionați de scris. Continue reading

Bibliotecarul

Uneori, stau și mă gândesc
Că a fi înconjurat de mulți oameni
E ca și cum ai locui într-o bibliotecă
Unde fiecare carte cu o copertă frumoasă
Poate dezamăgi prin conținut,
În timp ce fiecare carte
Cu o copertă veche, ruptă
Poate ascunde o adevărată capodoperă. Continue reading

Sa nu dai share la asta!

Voi scrie un text simplu de exclus,
Căruia n-o să-i dai share vreodată
Nici pe Facebook, LinkedIn sau Google Plus;
E-o altă poezie uitată.

Mai bine dai share la ce contează,
O pisică sau un alt star ce-a murit,
Nu la un text care-abia rimează,
Pe care îl uiți după ce l-ai citit. Continue reading

Cat de greu poate fi?

Cât de greu poate fi să scrii pe blogul personal?

Mă uit rușinat la data ultimului articol pe care l-am scris pe acest blog: au trecut aproape 5 luni de zile!

Da, asta e mai lungă pauză de până acum. Nu pot să spun că nu am avut timp să mai scriu, nici că am rămas fără idei. Pur și simplu nu a fost prioritar. Asta e singura „scuză”. Continue reading

Tu cum te organizezi?

Înainte de a începe să citești acest articol, te anunț că nu voi prezenta vreo tehnică de organizare, nu voi recomanda niciun tool și nu voi vorbi despre o „formulă simplă în 5 pași”. Nu cred în astfel de formule și nici nu cred că un sfat dintr-un articol pe un blog poate schimba total comportamentul cuiva.

Vreau pur și simplu să te întreb pe tine ce metodă aplici pentru a îți organiza mai bine munca. Continue reading

Prea ocupat sa fii angajat?

Suntem cu toții prea ocupați. Aud asta de la diferite persoane aproape în fiecare zi: „nu am timp”, „dacă aș avea mai mult timp”, „mi-ar plăcea să fac și eu asta, dar când să o mai fac?”.

De fapt, cu ce ne ocupăm timpul? Continue reading

Antreprenor sau angajat?

Cu siguranță peste 80% din persoanele care aud această întrebare ar răspunde foarte sigure că „antreprenor” este alegerea pe care ar face-o, dacă ar avea de ales între cele două.

Totuși, deși fiecare dintre noi are ocazia să aleagă (oricând, indiferent de vârstă) între cele două, cred că mai puțin de 20% alegem calea antreprenoriatului. Adesea suntem descurajați de birocrația din această țară, de oportunitățile reduse pe care le avem, de lipsa banilor și poate chiar de mentalitatea „învechită” a părinților (care susțin că trebuie să fim doctori, avocați, ingineri sau, mai nou, programatori).

Într-adevăr, nu este deloc confortabil să fii antreprenor, mai ales la început de drum. Orice afacere, în primii 3 ani, este considerată un start-up și abia după 3 ani, dacă are un venit constant, se poate numi o afacere în adevăratul sens al cuvântului.

Un antreprenor nu trebuie să fie îngrădit de mediul în care se află (mai ales în zilele noastre, când activitatea lui poate fi online), nici de țara în care se află (chiar dacă majoritatea poveștilor de succes occidentale și americane nu s-ar aplica în România) și nici de lipsa banilor (când tot ce contează la început de drum este capitalul intelectual și, în mod special, ideea de pornire).

Oportunități pentru (viitori) antreprenori apar zi de zi

România este un mediu perfect pentru activitatea antreprenorială, și chiar Brașov este un oraș ideal. Săptămâna aceasta are loc primul accelerator de start-up-uri bazate pe tehnologie din Brașov, ALT Start, organizat de Clusterul pentru Inovare și Tehnologie ALT Brașov.

Open Day, prima zi de ALT Start

Open Day, prima zi de ALT Start

Programul constă în cinci zile de prezentări, workshop-uri și consultanță pentru cele 15 echipe de start-up-uri selecționate din comunitatea locală, susținute de antreprenori și specialiști în domenii precum management, cercetare de piață, marketing și financiar.

În urma programului, fiecare echipă va realiza o prezentare în cadrul unui pitch în fața unui juriu format din potențiali investitori.

ALT Start este primul program de acest fel din Brașov și, în opinia mea, marchează începutul unei noi generații de antreprenori din mediul local cu care, peste câțiva ani, ne vom mândri.

Alături de colegii de la The Pharmacy, am onoarea să mă aflu printre mentorii acestui program, în cadrul workshop-urilor dedicate marketing-ului și comunicării. Am analizat fiecare obiect de actitivate al start-up-urilor participante și pot spune că sunt plăcut surprins să descopăr atâtea idei frumoase și inovative, bazate pe tehnologie, care provin chiar de aici, din Brașov, oraș unde nu credeam că sunt atât de multe persoane care își doresc a fi viitori antreprenori.

Abia aștept să văd evoluția fiecărei echipe în cadrul programului și voi reveni cu un articol viitor dedicat echipelor participante!

ALT Start este un program gratuit, cofinanțat de Uniunea Europeană. Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro. Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

5 exercitii pe care le vom practica la cursul de copywriting

La București susțin ocazional un curs de inițiere în copywriting și content writing, organizat de Creative Business Management.

Mereu încerc să fac aceste cursuri cât se poate de practice. Fiecare participant va lucra pe propriul laptop (și pe hârtie) o bună parte din timpul cursului. Vreau să îți dezvălui aici o parte din exercițiile pe care le desfășurăm la acest curs.

#1 Profilul buyer persona

De fiecare dată când scrii, este important să știi pentru cine scrii. Recomand ca de fiecare dată să scrii ca și cum te-ai adresa unei singure persoane.

Acest lucru îl vom face în cadrul sesiunii de pregătire a unui material publicitar: vom răspunde la o serie de întrebări care ne vor ajuta să ne cunoaștem mai bine publicul țintă. Vom afla care sunt nevoile și preferințele acestora, astfel încât să scriem texte în interesul lor.

#2 Care text este mai persuasiv?

În cadrul sesiunii de scriere persuasivă, după ce vom afla care sunt principalele tehnici folosite de copywriteri pentru a-și convinge cititorii să facă o acțiune, vom analiza câteva texte și vom vedea cum se regăsesc în fiecare dintre ele aceste tehnici.

Ne vom face o idee și asupra felului cum putem să schimbăm propriile noastre texte de pe site, astfel încât să fie persuasive și să ne crească rata de conversie.

#3 Găsește titlul potrivit!

Acest exercițiu este unul distractiv dar care în același timp ne va pune pe gânduri. După sesiunea de blogging, unde am aflat cum să realizăm un plan editorial și să găsim subiectele despre care vrem să scriem, vom încerca să găsim cele mai persuasive titluri pentru articolele noastre de blog.

Fiecare participant va transmite mai departe celorlalți titlurile găsite pentru blogul său și va primi feedback de la ceilalți cursanți.

#4 Reclama fulger

Se dă o listă de produse. Fiecare participant trebuie să aleagă cel mult două dintre ele și să scrie pentru fiecare, câte o reclamă de cel mult 30 de cuvinte.

După ce se vor citi reclamele și se va discuta un feedback cu toți participanții, etapa a doua va fi scurtarea reclamei inițiale cu un anumit număr de cuvinte.

Astfel, vom merge prin eliminare, creând o reclamă bazată pe beneficiul principal și real al produsului respectiv.

#5 Conceptul creativ

Unul din exercițiile care provoacă cel mai mult participanții de la acest curs este găsirea conceptului creativ pentru o campanie, pe baza unui brief… făcut tot de participanți!

În ce constă exercițiul? Va trece fiecare cursant prin toate sesiunile celor două zile, unde a învățat, pas cu pas, etapele dintr-un brief de creație și cum se implementează acestea.

La final, va trebui să găsească un concept creativ pentru o campanie realizată tot pentru compania din care face parte, pe baza brief-ului pe care l-a obținut. Acest exercițiu va pune cap la cap toate informațiile obținute în cele două zile.

Acestea sunt doar o parte din exercițiile care vor avea loc la cursul de copywriting și content writing pentru începători. Dacă dorești să participi și să le punem în practică împreună, rezervă-ți un loc pe pagina evenimentului.

Un mic cadou…

Cititorilor Romanian Copywriter le ofer în dar un cod de 10% reducere pe care îl pot folosi la înscriere. Codul este: #CITESCRC010.

Locurile la curs sunt limitate așa că sper să ne vedem acolo!

« Older posts Newer posts »

© 2018 Cătălin Ionașcu

Theme by Anders NorenUp ↑